maandag 5 september 2016

Leesautobiografie Joram Terpstra

Vroeger toen ik klein was las mijn moeder altijd aan mij voor. Het waren altijd fantasieboeken.

Op school werdt wel veel voorgelezen. Zelf las ik heel veel. Ik vond het altijd wel leuk om te lezen.

In onze familie wordt wel gelezen. Mijn moeder en zusje lezen heel veel. Mijn vader totaal niet, en ik altijd alleen als het moet voor school.

In klas 1 en 2 moesten we 4 boeken per jaar lezen en er een verslag over schrijven. Ik vond het wel leuk om te lezen en er een verslag over te schrijven. Ook in klas 3 en 4 (op de Beugel) moesten we 4 boeken per jaar lezen. Ook moesten we in klas 4 het gouden ei lezen. Ik zelf vond dat een heel spannend en leuk boek om te lezen.

Mijn top 5 boeken is:
1: oorlogswinter, omdat het een mooi boek is over de tweede wereldoorlog.
2: het gouden ei, omdat het een raar,spannend en leuk boek is.
3: snelle jelle(alle delen), omdat het over een jongen gaat die profvoetballer wil worden en uiteindelijk wordt. En dat wou ik ook vroeger.
4: Kameleon, omdat ik de film leuk vindt, ben ik de boeken gaan lezen.
5: Koning van Katoren, omdat ik de film heb gezien met school in de bioscoop en toen het boek moest lezen. Zowel de film en het boek waren leuk.

Ik hou van boeken over de geschiedenis en historie. Ik kan wel lastige boeken lezen als het moet.

Ik zou nog graag meer geschiedenisboeken lezen, bijvoorbeeld Het Achterhuis.
 Ik verwacht van mijn docente Nederlands dat ze ons goed voorbereid op de examens en ons goede boeken laat lezen.

Joram Terpstra H4C Bornego College














Geen opmerkingen:

Een reactie posten